1. Ці Правила визначають основні вимоги до побутового обслуговування населення і регулюють відносини між замовникамита виконавцями у наданні побутових послуг на території України.
2. У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
замовники - особи, яким надаються побутові послуги;
виконавці - суб'єкти підприємницької діяльності (юридичні особи незалежно від форми власності та фізичні особи), які надають побутові послуги;
побутове обслуговування населення - організована діяльність суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язана з наданням побутових послуг;
побутова послуга - вид діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної із задоволенням конкретної побутової потреби індивідуального замовника.
3. Діяльність з надання побутових послуг регулюється Законами України "Про підприємництво", "Про захист прав споживачів", "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", ншими нормативно-правовими актами, а також цими Правилами. Порядок надання побутових послуг населенню
9. Побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладення яких є такі документи: договір, розрахунковий документ встановленої форми.
Права, обов'язки, відповідальність виконавця і замовника, передбачені цими Правилами, діють з моменту укладення угоди про надання побутової послуги.
10. Виконавець має право на відмову у прийманні замовлень на побутові послуги, якщо він не може забезпечити належне їх виконання.
11. Замовлення на послуги приймаються як у приміщенні виконавця, так і поза його межами з обов'язковим оформленням угоди, як це передбачено пунктом 9 цих Правил.
12. Термін виконання замовлення встановлюється за погодженням сторін.
13. Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги, можуть бути: касовий чек - для виконавців, які у розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії), квитанція, що є документом суворої звітності, - для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів.
14. Розрахунки із замовниками за надані послуги здійснюються у готівковій, безготівковій чи в іншій формі відповідно до законодавства.
15. Порядок оплати вартості послуг визначається виконавцем за погодженням із замовником. Він може передбачати повний розрахунок під час оформлення замовлення або часткову оплату з остаточним розрахунком під час отримання замовлення. В останньому випадку після кожної завершеної і сплаченої операції з надання послуги замовнику видається розрахунковий документ.
23. Гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом України "Про захист прав споживачів" та відповідними нормативно-правовими актами.
24. Документами, що надають право замовникові на вимогу усунення недоліків у гарантійний термін, є касовий (товарний) чек, договір, квитанція або гарантійний талон. Обов'язки, права та відповідальність виконавця
25. Виконавець зобов'язаний забезпечити:
надання послуг відповідно до вимог цих Правил, інших нормативно-правових актів та умов угоди;
дотримання термінів виконання замовлення;
належний рівень культури обслуговування;
надання замовникові повної, доступної та достовірної інформації про послуги;
дотримання встановленого режиму роботи;
28. У разі невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цими Правилами та угодою, виконавець несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством та угодою між ним і замовником.
Обов'язки та права замовника
30. Замовник зобов'язаний прийняти та оплатити вартість наданих згідно з умовами угоди послуг.
32. Замовник має право на:
повну, доступну та достовірну інформацію про послуги і виконавця;
безпеку послуг для його життя, здоров'я, майна та навколишнього природного середовища;
перевірку якості наданої йому послуги.
* * * * * * * * * *
|