Витяг із Закону Україні «Про захист прав споживачів»
Цей Закон регулює відносини між споживачами товар ів, робіт і послуг та
виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних
форм власност і, встановлює права споживачів, а також визначає механі зм їх
захисту та основи реалі зац і ї державної полі тики у сфері захисту прав
споживачів.
Стаття 10. Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт
(надання послуг)
1. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робі т (надання
послуг) і вимагати відшкодування збитк ів, якщо виконавець своєчасно не
приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так
повільно, що зак інчити ї ї у визначений строк стає неможливим.
Якщо значну частину обсягу послуги чи робі т (понад с імдесят відсотк і в
загального обсягу) вже було виконано, споживач має право роз ірвати догов ір
лише стосовно частини послуги або робі т, що залишилася.
2. Якщо під час виконання робі т (надання послуг) стане очевидним, що їх не
буде виконано з вини виконавця зг ідно з умовами договору, споживач має право
призначити виконавцю відпов ідний строк для усунення недолік і в, а в раз і
невиконання ціє ї вимоги у визначений строк - роз ірвати догов ір і вимагати відшкодування
збитк ів або доручити виправлення недолік і в трет ій
особі за рахунок виконавця.
3. У раз і виявлення недолік і в у виконаній робот і (наданій послуз і)
споживач має право на св ій вибір вимагати:
1) безоплатного усунення недолік і в у виконаній робот і
(наданій послуз і) у розумний строк;
2) відпов ідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої
послуги);
3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу
і тако ї ж якост і чи повторного виконання роботи;
4) відшкодування завданих йому збитк ів з усуненням недолік
і в виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи і з залученням третьо ї
особи;
5) реалі зац і ї інших прав, що передбачені чинним
законодавством на день укладення відпов ідного договору. Зазначені вимоги
підлягають задоволенню у раз і виявлення недолік і в під час приймання
виконаної роботи (наданої послуги) або під час ї ї виконання (надання), а в раз
і неможливост і виявлення
недолік і в під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом
гарант ійного чи іншого строку встановленого договором, чи протягом двох рок ів
з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у раз і відсутност і гарант
ійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.
4. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право
вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
5. У раз і коли виконавець не може виконати (прострочує виконання) роботу
(надання послуги) зг ідно з договором, за кожний день (кожну годину, якщо
тривалі с т ь виконання визначено у годинах) прострочення споживачев і
сплачується пеня у розмір і трьох відсотк і в вартост і роботи (послуги), якщо
інше не передбачено законодавством. У раз і коли варт і с т ь роботи (послуги)
не визначено, виконавець сплачує споживачев і неустойку в розмір і трьох
відсотк і в загально ї вартост і замовлення. Сплата виконавцем неустойки
(пені), встановленої в раз і невиконання, прострочення виконання або іншого
неналежного виконання зобов'язання, не зв ільняє його від виконання
зобов'язання в натур і.
6. Виконавець не несе відпов ідальност і за невиконання, прострочення виконання
або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або
наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи
внаслідок ді ї непереборної сили.
7. Про відступи від умов договору та інші недоліки в робот і (послуз і), що не
могли бути виявлені при звичайному способ і ї ї прийняття, споживач
зобов'язаний повідомити виконавцев і не пізн іше трьох діб після їх виявлення.
8. Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої
послуги) зобов'язаний видати споживачев і розрахунковий документ, що засв ідчує
факт виконання роботи (надання послуги).
9. Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у
зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнято ї ним від споживача
для виконання робі т (надання послуг). Виконавець не звільняється від відпов
ідальност і, якщо рівень його наукових і техн ічних знань не дав змоги виявити
особлив і властивост і речі, прийнято ї ним від споживача для виконання робі т
(надання послуг). Якщо виконання робі т (надання послуг) вимагає використання
додаткових матеріал і в, так і матеріали повинні відпов ідати вимогам безпеки,
встановленим законодавством до таких матеріал і в.
10. Виконавець несе відпов ідальн і с т ь за шкоду, завдану життю, здоров'ю або
майну споживача, що виникла у зв'язку з використанням речей, матеріал і в,
обладнання, приладів, інс трумент ів, пристосувань чи інших засоб ів, необх
ідних для виконання ним робі т (надання послуг), незалежно від рівня його
наукових і технічних знань, що дає змогу виявити їх властивост і, зг ідно і з
законодавством.
11. Якщо під час виконання робі т (надання послуг) виникає необх ідн і с т ь у
додаткових роботах (послугах), що не були передбачені умовами договору,
виконавець зобов'язаний одержати від споживача дозв іл на виконання таких робі
т (надання послуг). Будь-як і додатков і роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем
без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов'язань щодо їх
оплати.
12. Якщо після укладення договору стане очевидним, що роботи (послуги),
зважаючи на їх ціну (варт і с т ь) та характеристики або інші обставини, явно
не задовольнятимуть інтереси або вимоги споживача, виконавець зобов'язаний
негайно повідомити про це споживача.
Виконавець зобов'язаний таким же чином повідомити споживача, якщо варт і с т ь
робі т (послуг) може і с тотно зрости, ніж можна було очікувати під час укладення
договору. Споживач має право відмовитися від договору про виконання робі т
(надання послуг) без штрафних санкцій з боку виконавц я у раз і виникнення
обставин, передбачених в абзацах першому та другому ціє ї частини.
|